twitter
    Prawie jak orzeł.

czwartek, 17 lutego 2011

Przykłady najlepszych polskich haseł reklamowych wszechczasów

CODZIENNIE NISKIE CENY - Biedronka

Slogan reklamowy sieci sklepów spożywczych Biedronka jest krótki i prosty i eksponuje najważniejsze cechy firmy. Slogan uwidocznia, że codzienne zakupy to oszczędność pieniędzy. Biedronka pozycjonuje się jako sklep, w którym niskie ceny są na porządku dziennym w przeciwieństwie do konkurencji, która obniża ceny raz na jakiś czas i najczęściej na określony okres promocyjny. Stwierdzenie "niskie ceny" pozwala uniknąć słowa "tani", które kojarzy się z produktami marnej jakości.


DUŻO, TANIO, TESCO

Hasło supermarketu Tesco opiera się na stopniowaniu cech w porządku rosnącym. Dwie pierwsze cechy określają jakie korzyści można osiągnąc z hipermarketem, a trzecia cecha to nazwa firmy, która jest dopełnieniem ciągu. Zastosowanie takiej formy sloganu powoduje w rezultacie zaskoczenie i akcentuje nazwę marki.

KROPLA TWOJEJ WEWNĘTRZNEJ SIŁY - Kropla Beskidu

Slogan wody mineralnej wydaje się odnosić bardziej do siły psychicznej niż do walorów fizycznych. Nasza siła wewnętrzna jest utożsamiana z mocą charakteru - istnieje ona w nas samych, zaś woda jest czynnikiem, który aktywuje tą siłę. Ta metafora pozwala nam na odczucia zmysłowe i odwołuje sie do rzeczywistości metafizycznej.

MILIARD W ŚRODĘ, MILIARD W SOBOTĘ - Lotto

Spoty telewizyjne do sloganu Lotto przedstawiały jak przeobraża się życie zwykłego człowieka w milonera z dnia na dzień. Środa i sobota to dni, w które przypadają losowania lotto - dzięki zastosowaniu ich w reklamie odbiorca pamięta kiedy musi wysłać kupon, żeby móc wygrać. Wygrane w loteri nie są jednorazowe, póki gramy cały czas mam szansę, żeby wygrać - a każda środa lub sobota to kolejna okazja.

NO TO FRUGO

Hasło wyróżnia się mistrzowską budową, która odpowiada na potrzeby marki. W slogan wpleciono nazwę marki i stworzon w ten sposób grę słów (dźwiękonaśladowcze "fru - go". W spotach podkreślano, że jest to marka typowo młodzieżowa. Młode osoby domagają się świeżych owoców bez ograniczeń w przeciwieństwie do soób dorosłych, które zachęcają od spożywania kompotów lub kiesielu.

1 komentarz:

  1. Dodałabym jeszcze "Kochaj życie", "Radość z natury", "I jesteś w domu", Inteligenty styl" i kilka innych: http://brandpro.pl/10_polskich_marek_z_chwytliwym_sloganem

    OdpowiedzUsuń