twitter
    Prawie jak orzeł.

wtorek, 15 marca 2011

Słynne prasowe hasła reklamowe, czyli jak reklamują się gazety

WARTO MIEĆ WŁASNE ZDANIE - Dziennik

Slogan wykorzystano w celu wzmocnienia kampanii wizerunekowej gazety oraz uznania pozycji tytułu wśród konkurencji. Budowa zdania z "warto" brzmi zdecydowanie lepiej niż gdyby uzyto trybu rozkazującego. Dziennik do niczego nie namawia, proponuje tylko rozwiązanie, które będzie najlepsze dla odbiorcy. Slogan, że warto mieć własne zdanie kojarzy nam się z niezależnością, swobodą, indywidualnością.

JESTEŚMY SUBIEKTYWNI - Machina

Slogan magazynu przyznaje się do subiektywizmu w przeciwieństwie do głoszonego przez inne media bestronnego obiektywizmu. Slogan przywołuje na na myśl, że teksty w "Machinie" będę ciekawsze niż w innych magazynach konkurencji. Dodatkowo zostały podkreślone cechy takie jak niezależność, szczerość i bezkompromisowość.

AUTO ŚWIAT - PRZYJACIEL KIEROWCY

Hasło reklamowe czasopisma jest przykładem, w którym produkt jest utożsamiany z przyjacielem. Przyjacielska realacja opiera się na lojalności i sympatii, które podkreślają związek czytelnika z czasopismem. Jest to przyjaźń bazująca na wspólnych zainteresowaniach - motoryzacji.

MOCNE STRONY KOBIETY - Cosmopolitan

Slogan magazynu kobiecego to związek frazeologiczny, w którym słowo "strona" odnosi się dosłownie do strony w drukowanym czasopiśmie. Połączenie "moca strona" ze słowem "kobieta" podkreśla do kogo skierowana jest gazeta oraz o jakich atutach kobiet można przeczytać. Cosmopolitan wskazuje jak te atuty kształtować.

CO TYDZIEŃ BLIŻEJ GWIAZD - Gala

Hasło reklamowe "Gali" jest metafora bliskości gwiazd - pokazuje nam, że to co nie dostępne, może być dostępne. Słowo "gwiazda" odnosi się do gwiazd filmowych, muzycznych oraz innych sławnych osób. Bliskość gwiazd pozwala nam sie oderwać się od spraw ziemskich codziennych i pokazać lepszą rzeczywistość. Slogan nakładnia do regularnego czytania, jeśli chcemy być na bieżąco bliżej gwiazd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz